Vibe Drum: Jak mě rozstřelily bubny z hliníku

main-image

Poprvé jsem se se značkou Vibe Drum setkal asi tři měsíce nazpět, když jejich firemní hráč a můj dobrý kamarád Mike Malyan (Disperse, ex Monuments) přiletěl nahrávat bubenické party ke mně do Babylon Studios. Hned na první pohled mě zaujala nezvyklá kresba na korpusech bubnů, bytelné uchycení tomů a mechanika. Největší zvláštností téhle soupravy však byl bezesporu fakt, že je celá vyrobená z hliníku.

Když jsem si bicí prohlédl zblízka, absolutně mě dostaly kresby vryté v korpusech. Paul Zuffi, který v roce 2005 firmu založil, je původním povoláním obráběč kovů. Hliník jako materiál pro něj tedy nebyl cizí a dobře věděl, jak s ním pracovat. Hliníkové korpusy, vedle zvukových aspektů jako je krátký sustain a výrazný attack, mají výhodu také ve svém neotřelém vzhledu, který je na první pohled odliší od běžných dřevěných. Vibe Drum fungují jako custom shop, takže každá souprava, každý buben má svůj jedinečný charakter a je to opravdu zážitek si na takové bicí sáhnout . Zákazník si může individuálně zvolit barvu soupravy, stejně jako nejrůznější rytiny v korpusech a další prvky. Kdo má cit pro design, může si nechat na míru vyrobit takovou parádu, že se s ním kolegové bubeníci pro jistotu přestanou bavit.

Vizuální stránka je jedna věc. Já byl ještě víc zvědavý na zvuk. Upřímně, nikdy jsem na hliníkové bubny nehrál ani jsem je nikdy před tím neslyšel. Souprava byla ve zvláštní konfiguraci 24x18 kick, 12x10 tom-tom 16x16 floor-tom 14x7 snare a přiznávám, že jsem od toho nic extra nečekal. To byla chyba, protože ten zvuk byl naprosto brutální. První úder na kopák srovnal se zemí všechno v okruhu deseti metrů. Tak plný, konkrétní a hlasitý zvuk jsem u dřevěné soupravy naživo nikdy neslyšel. Všechny bubny měly krásný plný tón, minimální dozvuk a maximálně citlivou dynamiku. Vibe Drum nezaostávají ani s ladícími mechanikami a mechanikami pro uchycení tom-tomů. Používají jich hned několik typů. Pro mne asi nejzajímavější řešení ladicích mechanik je to dole na obrázku. S ničím podobným jsem se ještě nesetkal a snad právě proto se mi tohle řešení líbí asi nejvíce. Další super věc, které jsem si konkrétně u virblů Vibe všimnul, byla mechanika strunění. Místo klasické klapky (vypnout/zapnout struník) používají otáčecí mechanismus, kterým lze plynule regulovat intenzitu struníku což dává bubeníkovi další možnost volby a hodnotím to jako jednoznačné plus.

Autor článku Petr Hataš hrající na zmíněnou soupravu:

Vibe Drum mají přehledný web, na kterém si můžete prohlédnout spoustu ukázek jejich práce, všechny povrchové úpravy, barevné kombinace, ladicí mechaniky. Samozřejmostí je Facebook, Instagram. Příjemně mě překvapil vlastní profil na Soundcloudu, na který uploadují zvukové ukázky všech možných bubnů, takže máte vždy jasnou představu o tom, co jak bude znít, což si myslím je při volbě bubnu rozhodující aspekt.

Vibe drums web : http://www.vibedrum.com/index.php/en/

Vibe drums Instagram : https://www.instagram.com/vibe_drum/

Vibe drums soundcloud : https//soundcloud.com/vibe-drum

Cenová relace vibe drums je dost rozmanitá, což asi nikoho nepřekvapí, vzhledem k tomu, že jde o custom bubny. V základu se 3 místné soupravy pohybují okolo 1800-2800€.

V tomto videu představuje firemní hráč Vibe Drum Mike Malyan skladbu Damar od Davida Maxima Micice – nahráno v Babylon Studios

O autorovi článku:

Petr Hataš je bubeník kapely Modern Day Babylon, nájemný koncertní a studiový hráč, firemní hráč značek Meinl Cymbals, Balbex drumsticks a BullCases.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Muzar - tvůj nový komunitní hudební bazar

Muzar.cz logo

Inzeráty

Články

Muzar.cz logo
Aplikace se načítá ...